All Of My Diary

Wednesday, April 6, 2011

Permulaan perubahan dari aku.. =)

Assalammualaikum..
Alhamdulillah 25 March 2011 ritu aku mulakan pagi aku sebelum berkerja dengan memakai tdung.. Dan pagi tu jugak aku berniat yang aku akan memakai tudung untuk selamanya.. insyallah.. Thankx kepada kawan aku iaitu NUR HIDAYAH BINTI OSMAN kerana sudi menemani aku memborong tudung untuk hari seterusnya dan secara tidak langsung memilihkan yang sesuai tuk aku.. hehehe.. aku tak tahu kenapa aku happy sangat mase beli tudung tu.. just like macam orang jakun baru jumpe tudung.. toink toink toink..!!

Ramai tertanya2 dekat aku macam ne aku boleh nak bertudung n dorang macam tak percya??  kenapa ek??
Hurmm actually mase dekat kem dulu an dah biase bertudung 3 bulan.. then tibe2 balik cini free hair mcm xselesa plk.. aku pun xthu npe.. dalam mase yang same gak hati aku tak tenteram.. asyik pikir nak bertudung tapi tak yakin.. tak yakin sebab takot 1 hari nanti aku nak bukak balik.. bukan niat aku nak bukak balik tudung 1 hari nanti tapi tah la.. senang cakap iman aku tak kuat dan aku masih ragu2 dengan ape keputusan yang aku nak wat.. ish.. terok an?? tapi tu la hakikatnye mase uh.. tapi alhamdulillah aku dapat suport dari mak abah aku.. kawan2.. aku teruskan jugak dengan keputusan aku yang aku akan kekal an imej bertudung nie.. harap tidak ada lagi keraguan dalam hati nie.. amin..

Dan aku makin seronok bile ramai orang gembira yang aku dah bertudung.. hehe.. memang kadang2 iman aku terganggu coz tengok style rambut yang macam2 gaya mula la nak ikot.. tapi walau cam ne pun kne la lawan gak an.. dari situ kite ley belajar erti bersyukur atas ape yang allah dah kurniakan.. huhuhuhu.. bukan maen lagi aku berfalsafah ye.. hehehhe.. dan mungkin itu lah hikmahnye aku dihantar ke PLKN coz bermula dari situ la aku memasang niat nak bertudung.. hehehhe..

ok.. thankx coz sudi meluangkan masa untuk menbaca bebelan aku yang agak mengantokkan ini.. hehhe.. byee

No comments:

Post a Comment