All Of My Diary

Saturday, April 9, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa Terbaik ah..!!

Assalammualaikum..
Tadi aku dengan kawan aku pergi tenguk wayang kat jusco tebrau.. setahu aku la kan.. kiteorang beli tiket cite DILARANG MASUK aw tapikan xtahu nape bile kiteorang dah amik tempat duduk n bersedia untuk menjadi penonton setia.. kiteorang tercengang n tertanya tanya knpe cite nie laen ek?? salah bilik ke?? tapi dalam tiket tunjuk bilik number 5 n ni lah bilik num 5 tapi knpe cite merong mahawangsa lak?? pelik,, tapi memandangkan kiteorg dah duduk dan malas nak bangun balik.. kiteorg pun layan jelah.. starting cite agak mengantukkan sebab menceritakan sejarahkan?? hehehe..tapi makin lame memang best ar.. first time aku bangga dengan perfileman malaysia.. sebabnyekan mula-mula aku tak tahu cite nie sebenarnye dibawah terbitan KRU.. aku ingt cite nie orang mat salleh yang buat..rupe2nya orang malaysia yang wat.. tu yang terkejot uh.. hek hek hek.. terasa lebih bangga bile orang luar bertutur bahasa kite dengan sangat baik.. teruja aku taw, dah la duduk dekat dengan skrin wayang uh, mau xterbeliak mata aku.. haahaha.. then aku tak tahu kenapa aku tertarik sangat dengan bahasa yang digunakan.. just like macam ada gurindam, pepatah, alah senang cakap bahasa orang dulu2 la.. aku suke 1 rangkap ayat yang dlm cite nie iaitu ''SAMPAI MASA TIBANYA WAKTU, REDUP HATI KAUM BERDUA, BILA DUA JASAD BERSATU, HIDUP MATI JADI BERSAMA.. bunyi die agak pelikkan..tapi  indah rupenya bahasa kita, kenapa skrg dah tak nak cakap macam orang dulu2 ek?? lau nak cakap macam tu balik boley tak?? ngee~

Lastly tahniah kepada pengarahnye sebab dah dapat menghasilkan filem yang terbaik n dah hampir capai taraf macam mane orang mat salleh buat punye cite.. baru berkualiti.. Cerita nie mmg best.. tunggu mase nak g tengok lagi sekali lak.. hahha.. cite nak gempak je an ekin redzuan nie.. hehe.. layankan sudahhh!!

                                           i like !!

No comments:

Post a Comment