All Of My Diary

Monday, May 16, 2011

Semasa orentasi di instedt..

Assalammualaikum..
hai sume.. dah lame kan aku tak update blog nie.. rindu je tangan nie nak menekan2 key board ni dengan penuh perasaan.. hehehe.. sekarang nie aku dah sambung belajar da dekat INSTITUT SAINS DAN TEKNOLOGI DARUL TAKZIM, bandar penawar dalam bidang pengurusan perniagaan.. Mula2,, aku xnak pon masok sne,, tapi nak wat camnekan abah nak aku msok sne sebab dekat.. maybe tu pilihan terbaik tok aku.. ikot jelah.. 

Bermulanya aku jejakkan kaki kat sne mase uh 29 April 2011.. dah daftar.. dah dapat hostel n dah dapat kawan2 baru ok laa.. tapi bile family dah nak alik.. aku sedih coz dah nak tinggalkan mak abah.. dah la angah aku tak ada.. geram tol,, mase aku g PLKN die tak ada, skrg aku dah smbung bljr pun die tak ada.. aku rindu die -__-
Aku pun tak tahu kenapa aku sedih n last2 aku menangis.. hahahhahaa.. pelik tau,, mse kene tinggal PLKN dulu aku tak nangis pun.. tapi bile aku dah nak sambung study nie aku nangis plk.. haha.. ekin oh ekin.. 

Minggu pertama aku kat sne aku di orentasikan.. fuhhh,, siot memang penat gua cakap sama lu.. krem seluruh tulang tulang ku setiap kali mengeliat sambil berkata "ouh penatnye" . ape pon tak boleh la ekin nie.. name pun orentasikan?? kan?? kan?? Enth knpe kan,, aku nie lembik betol laa.. kat PLKN pengsan kat sini pun nak pengsan.. apa kejadah kah?? Aku dihantar ke Klinik kesihatan. Rupa2nya gastrik aku makin kronik then aku dihantar pulak ke hospital.. Dapat jugak aku jumpa doktor hensem.. hahaha.. dan dengan sengaja die mencucuk aku sesuke hati nya di situ sana sini untuk bagi aku ubat n masok air.. Oh BENCINYAA !! Setelah 3 kali berulang alik ke hospital.. dan pada hari ke 4 aku hampir2 ditahan wad akibat sakit aku nie tak reti2 pulak die nak baik ye dan akhirnye aku dicucuk lagi ya tuan tuan dan puan puan sekalian untuk masok air n ubat sekali lagi.. tapi nak tahu tak ape yang terjadik pada hari ke 4 aku dihospital tersebut.. jeng jing jong.. !!




dengan sengajanye aku membesarkan gambar nie sebab nak kongsi bersama dengan korang bertapa sakitnye aku mase tu.. ''sharing is caring right'' ?? haha.. sebelum korang terlajak berfikir baik aku jelaskan dulu.. nie bukan aku tengah masok darah atau derma darah tau.. mse nie aku masok air dalam badan tapi nape tah darah aku mengalir kuar tolak semula air tu.. dengan perasaan terkejot aku menjerit DOKTER KENAPA NIE SAMBIL MENANGIS -__-.. rupe rupanya dokte cakap badan aku dah tak mampu nak terima air n ubat yang diberikan.. mane taknye 4 kali aku masok hospital 4 kali aku kne cucuk.. sakit taw.. dah la perot sakit nie tangan lak sakit.. dan paling menyedihkan aku bile dokte cakap die dah tak tahu nak bagi aku ubat ape lagi da.. sebab bagi ubat sakit aku tetap tak hilang jugak.. hurmm,, macam dah nazak pulak.. =(


nie pulak aku pun tak tahu nape.. tapi kawan2 aku cite mase tu aku pengsan then kakak fasilitator mase aku orentasi tu kejotkan aku then mase aku sedar aku trus tumbuk2 jalan.. wah macam kuat sangat je kau ek ekin.. hek hek hek.. tapi seriously aku tak sedar mase aku tumbuk2 tu.. kenapa ek?? sakit tau.. sekarang makin bertambah lah stok parut kat tangan aku nie.. habis jatuh saham.. haha.. 

Orentasi kat instedt memang best.. lagi2 bile buat  "jalan dobi" n "open banana".. mesti korang tertanya2 kan ape benda tu.. aku pun tak tahu nak terangkan macam ne.. hehhe... thankx untuk akak2 fasi n abang2 fasi sebab banyak tolong aku.. lagi2 bile dorang siap sediakan bubur tuk aku memandangkan waktu tu aku tak boleh makan benda laen selain bubur walaupun nasi.. huhu.. rindu dorang ~ Nak tengok gambar2 aku dekat sane.. dalam Facebook ok.. ??

lastly doakan aku dapat belajar dengan baik dekat sane dan tamat dengan segulung ijazah yang terbaik..
AMIN

No comments:

Post a Comment