All Of My Diary

Wednesday, June 29, 2011

Xpe.. ini dugaan buat aku..

Assalammualaikum..
hye,, sory sangat dah lame menyepi.. ramai tanya kenapa aku dah lame xupdate blog nie.. bukan ape, terlalu banyak sangat assigment n quiz membuatkan aku xda mse nak update.. hehe, thankx coz sudi menunggu aku update wlpn blog aku nie xgempak mcm org laen.. huh..

last friday,, aku xingt la bpe hari bulan,, sakit aku datang balik mcm mse orentasi haritu.. sakit sgt.. perit sangat.. time tu aku dalam kelas prinsip pengurusan.. dari dalam bus sampai la ke kolej then msok class aku duduk aku still ngis2 akibat tahan sakit.. xtahan punya pasal aku mintak tlg kawan sebelah aku tlg cakap dengan lecture yang aku nak balik.. tapi kan,, belum sempat lecture aku nak cakap aku blar mcmtu je dari kelas die.. im so sory to my mr. TZ.. aku xsengaja..

lepas keluar dari kelas tu,, aku lari masok toilet.. call abah mengadu sakit yang amat.. yess,, mmg sakit.. last2 aku rebah.. kaki aku trus xblh berjalan.. nasib ada akak2 yang mik kos nursing mase tu dalam toilet tlg aku.. lau xaku rase dah terbaring kaku kat situ kot.. aku dihantar ke klinik kesihatan bandar penawar.. aku di injet ubat tahan sakit.. pastu nurse kat sane paksa aku makan ubat kapur khas untuk sakit gastrik tu.. actly aku xblh makan ubat tu,, nanti aku muntah n perut aku pedih2.. tapi dorg paksa gak.. knpe?? dengan menahan sakit n malas nak cakap banyak,, aku telan je ubat tu..  xsampai 3 minit aku muntah.. puas aty??

aku kecewa sangat dengan layan dorg.. mase kat sane aku carik dokte lagi satu yang penah rawat aku dulu.. tapi dokte tu dah xda.. die dah transfer ke klinik lain.. dokte tu paham situasi aku.. die tahu aku masok air bpe botol,, masok ubat bape guni pun sakit aku nie xkan ilang.. so die xkan paksa aku.. tapi dokte yang rawat mase nie x.. die kata aku nie tipu,, xkan la makan ubat xbaek2.. isshh,, blhkan die cakap mcmtu.. ingat boleh ke nak wat maen2 hal macam nie..

last2 abah datang ngn mami.. dorg bawak aku balik ke pasir gudang.. aku ke klinik swastar plak ke esokkan harinya.. dokte tu suh aku g cek pakar.. knpe ek?? hati aku mula xsedap.. xpe,, tabahkan jugak hati nie..

25hb jun 2011 malam..
aku pengsan lagi skali.. kali nie aku terus ke hospital ................... dan dihantar masuk ke wat kecemasan.. dalam separuh sedar aku nampak sorg dokte nie datang kat aku.. die amik jarum.. die cocok tangan kiri aku serentak 2 jarum.. mengapakah?? pastu die buat dengan cara yang ganas.. jahatnye die.. xpatut die buat mcmtu.. maybe korg cakap aku nie mengada2 kene cocok sikit dah xtahan.. tapi mesti ke dengan kekerasan.. perlu ke?? lepas dorg cocok tangan aku amik darah.. dorg tinggalkan aku macam tu je.. tanpa bagi ubat or pape yang blh redakan seketika sakit aku nie.. selama 1 jam setengah aku dibiarkan mcmtu je.. aku meraung sakit tapi xda sape datang.. aku panggil dokte tapi dorg buat bodo.. ish kenapa??

tunggu punya tunggu tibe2 datang 1 pesakit.. muka die berdarah.. seram aku tengok.. aku takot.. tapi ape blh buat,, aku nangis je... then aku nmpak angah masok.. aku pgil die.. aku mengadu kat die.. last2 die g jumpe 1 nurse nie suh bg aku ubat.. time tulah baru nurse tu datang nak bg aku ubat.. kenapa bile angah pegi cakap baru nak bagi?? kenapa dah 1jam stengah aku tahan sakit baru nak bagi.. kenapa?? terus terang aku cakap aku kecewa sangat dengan layanan dorg sebab dorg lebih banyak berborak sesama sendiri.. sempat lagi berguraw senda.. mane belas kasihan dorg ek?? nak kata ramai yang sakit teruk mase tu,, tidak.. aku tertanya2 kenapa aku dibiarkan mcmtu je.. mungkin ke sbb aku nie xberlumur darah,, xpatah sana sini.. adoihai..

aku terpaksa buat appoiment untuk spot check perut aku nie.. mengalami ulser mybe.. so isnin tu aku ke hospital ini semula untuk menentukan tarikh yang mane kah aku akan di spot check.. 15 julai 2011 nanti penentunya.. kemudian aku di check seorg dokte nie.. die cakap buah pinggang aku dah lemah sebab dah TERLALU BANYAK UBAT DOKTE AKU KNE MAKAN.. penafasan aku pun dah xnormal.. antibody aku dah lemah.. terkejut sangat.. sedih.. tapi aku kne kuatkan.. so now,, aku xblh ke kolej untuk beberapa hari dan terpaksa merehatkan diri.. tapi aku xblh rehat kat umh,, aku kne rehat kat kedai mak.. abah mami xbg duk umh takot2 nanti sakit aku datang menyerang.. xda cape kat umah kan bahaya..

Lastly.. thankx kawan2 yang suport aku.. bg aku semangat.. aku kne kuatkan.. aku xblh nangis2 .. aku kene lawankan.. nanti dah sihat boleh balik kolej semulakan.. sakit itu kan penghapus dosa.. so aku xblh down... =)

1 comment:

  1. dear....akak pon kne cmni gak dulu...SEBIJIK..!!
    cuma skrg ni dh makin pulih...Alhamdullillah...
    jaga makan tau..! don't skip meal ;)
    akak doakn kamu cpt sembuh...

    ReplyDelete