All Of My Diary

Wednesday, December 29, 2010

My Holiday after SPM..

hey hai oi..
anak dara tercekik halkum..
assalammualaikum ye.. dinasihatkan bace bismillah dahulu sebelum membaca sebab akan ku membebel sejauh 3 kilometer panjangnye.. hahaha

ok START..

fheww... abiz je SPM 13.12.2010.. mlm tu aku dah chow pgi blik KL... seronok naek bus mlm2.. hahaha.. sejuknye bukan kepalang ok.. ermmm.. cuti kali ni mmg menyeronokkan tapi akan lebeh menyeronokkan kalau family aku ada sekali.. tapi nk wat cam ne dorg keja kan.. so,, aku bercuti dengan sedara aku jelah.. situ sana sini aku berjalan.. ok tempat percutian aku yang pertama ialah pada 14.12.2010 aku dah bertolak ke IPOH.. kite org pgi GUA TEMPURUNG.. tempat tu sangat2 unik.. dan dlm tu mcm2 bntuk ada yang menyerupai binatang,, rupa manusia n mcm2 lagi..



nie pix aku n sedara aku dlm gue tu..


gua nie tinggi.. xsilap aku ada 10 check point.. tapi aku dapat naik smpai 3 check point je coz mak ndak aku dah xlarat nk naik tangga.. huhuhu

lepas tu.. kite org menginap di hotel sri malaysia ipoh perak.. plan seterusnye aku jdk badak berendam dgn adek2 pupu aku smpai pucat 1 badan.. kuikuikui.. puas aku ditertawakan oleh mereka2 kerana aku xpandai berenang... auww.. malu titew taw.. huhuhu




ok.. keesokkan harinye plk aku bertolak pagi2 pergi LOST WORLD OF TAMBUN ipoh perak jugak.. fhewwww seronok maen air.. aku jdk badak berendam sekali lagi tawukk!! haha






lepas dah puas berendam dalam bpe jam kiteorg singah melawat taman haiwan yang ada dlm tu..



NEXT.

pada 20.12.2010 plak.. aku dengan sedara2 aku yang len bertolak ke KEDAH untuk menghadirkan diri ke perkahwinan kakak sedara aku.. bytheway.. permandangan kat sane sgt2 cantik.. bukit bukau yang dikelilingi awan.. udara yang nyaman.. ermm,, seronok..



nie hanya dapat aku snap dalam keta je.. hahaa.. xpe jnji aku ada.. kau ada?? haha

nie la pengantinnye.. actly aku pun xtahu die nie sape.. mak ndak aku ckp die kakak sedara aku.. a.k.a mak menakan?? ape bnda itu?? hahhaa

nie la tuan pnye blogger senoneng nie.. berbaju kurung gitu.. auww.. i like.. 

haha.. ini la keja kami.. bergambar dan terus bergambar sehingga membiarkan mike mike yang tgh sedap melantak tu...

nie kes pembuli telah berlaku ketika kiteorg dalam perjalanan nk balik.. si kecik membuli si kakak.. i like.. haha..

mase otw balik.. kiteorg sempat jugak singah dekat pintu gerbang sempadan thailand.. tapi aku xdapat amik gambar coz hp tertinggal dalam keta.. mls pulak nk pgi amik.. HAMPEH..~

NEXT

setelah puas berjalan dekat ipoh.. aku pun balik KL semula.. then 25.12.2010 ritu aku berdating dengan abang aku n si gadis nye.. kite org jenjalan dekat KLCC.. uhh,, dah mcm tin sardin yang disumbat2 sehingga mampat gitu.. punye la ramai orang campaikan nk msok toilet pun kne Q.. sebenarnye niat di hati nk cium tiang KLCC.. biase laa orang jakunkan.. hahaa.. tapi hajat xkesampaian.. mengapakah?? pikir pikirkan la ye..
puas berjalan 1 hari sampai bengkak ibu jari kaki seterusnye menerima luahan ikhlas dari angah iaitu PADAN MUKE EKAO.. uhh,,, menusuk ke hati betol..!! 

itu die mamat belagak macho sedangkan hancor.. haha.. 


ni la si gadis abg aku tu.. comel right?

euwww.. sudah gemok.. ehh bukan berisi saje.. huhu
ok.. itu saje aktiviti buat mse nie.. tunggu aku abiz PLKN nanti insyah 1 malaysia akan aku jelajah.. hahaha..
btw.. PLKN ?? ouh no.. makin hari makin dekat..

No comments:

Post a Comment